
Du kan Ikke have en hjemmeside eller en webshop uden at vide, hvad linkbuilding og SEO er – i hvert fald ikke, hvis du er seriøs omkring din business. Hvad enten du selv står for det eller har en professionel tilknyttet, så er det ord du skal have styr på for at optimere din markedsføring.
Brug af relevante søgeord i dine tekster spiller en virkelig stor rolle for dig, når du skal sørge for at din side har den bedst mulige placering i søgeresultaterne, men vidste du, at det ikke kun er for få gentagelser, men også for mange, der kan have en negativ indvirkning på din placering? Læs med og bliv klogere.
Hvad er søgeordstæthed
Søgeordstæthed er et begreb, der bruges i forbindelse med SEO eller Search Engine Optimization, der handler om at give din side de bedste muligheder for at ende i toppen af søgeresultaterne, når der er nogen, der søger på relevante ord. Helt kort handler det om, hvor mange gange i løbet af en given tekst du bruger dit søgeord. Tallet udregnes i procent og må ikke blive hverken for højt eller for lavt, hvis du gerne vil have den ønskede effekt i forhold til din markedsføring på nettet.
Bruger du dit søgeord for ofte i en tekst vil du opleve det, det kaldes Keyword stuffing, som betyder at dine tekster kan risikere at blive kategoriseret som spam. Vil du gerne undgå skal du sørge for at tjekke din Keyword density ved at tjekke, hvor høj en procentdel af teksten dit søgeord/keyword udgør, kommer den over 1,5% skal du overveje at skifte en del af ordene ud med synonymer eller ændre formuleringen, så ordet kommer til t fremgå i en anden form.
Hvordan optimerer du off-site og on-site?
Når der snakkes om SEO er det en process, der foregår i flere forskellige stadier, der samarbejder for at gøre din side så interessant og relevant for google og de algoritmer de bruger for at finde den rækkefølge resultaterne af en søgning skal vises på oversigten.
Når der er tale om on-site optimering handler det om de tekster du har liggende direkte på din side både i form af indhold, men også struktur og opbygning på et mere teknisk plan.
Off-site optimering på den anden side handler om at få gode og relevante tekster til at linke tilbage til din side. Så du kan findes flere steder end ved at klikke sig direkte ind på din side.
I det hele taget er det en meget teknisk proces, der starter med en god og relevant tekst og ender med organisk trafik på din side, der har en høj konverteringsprocent, fordi det kun er folk, med interesse i dine søgeord, der klikker sig ind.
Vil du vide mere?
Så er der et rigtig stort udvalg af dygtige SEO-eksperter, der står klar til at hjælpe og vejlede dig både i forbindelse med on-site optimering, men også linkbuilding, så du kan få endnu mere ud af din hjemmeside og gøre dine besøgende til kunder.